القطره (آزمایشی)

"قطره قطره جمع" گردیم" وانگهی دریا "شویم.

تصویر


در جریان عروسی امام با ام فضل، مأمون صد کنیز بزک کرده آوازه خوان با جام های جواهر نشان آورد و اینان در مقابل حضرت حرکت می کردند و جام ها را تعارف می کردند و خودنمائی می کردند. جالب اینجاست که حضرت حتی نگاه هم بالا نیاورد که به آنها نگاه کند. حضرت بی اعتنایی کرد و آن ها هم رفتند. شخصی بود بنام مخارق. تار زنی بود که تضمین کرد که فضای محمد بن علی را عوض کند و عاشق دنیا شود. آمد جلوی حضرت و شروع کرد به نواختن و فریاد زدن و حرکات عجیب و غریب از خود نشان دادن. حضرت سر مبارکشان پایین بود. بعد از ساعتی سر مبارکشان را بلند کردند و فریادی سر این مرد زدند و فرمودند اِتَقِ الله یا ذا العثنون. از خدا بترس ای ریش دراز... از این فریادی که حضرت زدند دستگاه مطربی اش افتاد و بدنش هم شروع کرد به لرزیدن. تا آخر عمر هم این لرزش از تنش بیرون نرفت و با دستش از جهت لرزش زیاد، نتوانست نوازندگی کند.
آن ها هر کاری کردند نتوانستند حضرت را آلوده کنند به همین دلیل حضرت را تقی گفته اند یعنی کسی که در اوج جوانی و در میان جمعیت اهل گناه تقوا نشان داده و هرگز آلوده به دنیا نشده است. شاید این پیام را بخواهد برساند که هر جوانی باید صبغه اهل تقوا داشته باشد و در حقیقت جوانی، باتقوا زیباست. جوان اگر تقوای خودش را از داد، نمی تواند در مقابل دشمن مقاومت کند.

✅امام علی علیه السّلام فرمودند:
مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَةِ  | پاداش مجاهدی که در راه خدا به شهادت رسیده برتر از پاکدامنی نیست که توان گناه دارد و گناه نکند، که پاکدامن در آستانه فرشته شدن است.
نهج البلاغه، حکمت 466
باب الجواد باب عفت است.باب تقواست.

مهدی مهدوی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی