القطره (آزمایشی)

"قطره قطره جمع" گردیم" وانگهی دریا "شویم.

۲۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

مهدی مهدوی نژاد
مهدی مهدوی نژاد

کاری از گروه کودک و نوجوان سازمان هنری، رسانه ای اوج

تصویر

مهدی مهدوی نژاد
مهدی مهدوی نژاد

حجت الاسلام مهدوی نژاد مطرح کرد

«زندگی جهادی»؛ ندای اصلی رهبر انقلاب/نوید تشکیل جبهه منسجم فرهنگی در دارالعباده

مسئول هیات انصار ولایت دارالعباده با اشاره به اهمیت جهاد در کلام رهبر انقلاب اظهار داشت: زندگی جهادی ندای اصلی رهبر انقلاب است و اگر بخواهیم این هل من ناصر را جواب بدهیم باید از زندگی سست و پر رخوت خارج شده و آماده جهاد شویم.

به گزارش یزدرسا به نقل از عصر فرهنگ، نخستین جلسه از سلسله نشست های «زندگی به سبک جهادی» به همت آستان قدس رضوی و با همکاری کانون جوانان رضوی دارالعباده (وابسته به هیات انصار ولایت یزد) روز گذشته در آستان مقدس امامزاده سید جعفر برگزار شد.

مهدی مهدوی نژاد

▫️تدبری در نامه 31 نهج البلاغه▫️

جالب اینجاست که ما وقتی حرف از دل می زنیم گویی این دل ما صاحب اختیار ماست یا  این دل ما اصلا صاحب و مالکی ندارد و ما هیچ تسلطی بر دل خود نداریم. می گوییم دل زده شدم، دلگیر هستم، دلم می گوید، دلم می خواهد یا دلم رفت، دلم را بُرد، دلم گم شد.
این نگرش نادرستی است که ما هیچ تسلطی بر دل خودمان نداریم و هر حالتی که بر دل ما عارض شد لاجرم در اعمال و رفتار ما هم بروز و ظهور پیدا خواهد کرد و هر کس هر بلایی خواست می تواند بر سَرِ دل ما بیاورد و ما هم کاری در این باره نمی توانیم انجام بدهیم.
امیرالمؤمنین (علیه السلام)، نه تنها انسان را و بویژه #جوان را مالک قلب و دل خود می داند و او را قادر به کنترل حالات قلب خودش می داند بلکه بالاتر از آن می فرماید اگر دلت مُرده باشد هم میتوانی آن را #زنده کنی این یعنی اگر قلب تو نسبت به مسئله ای علائم حیاتی نشان نمی دهد و عکس العملی ندارد .
نا امید نباش، فکرنکن  همه چیز تمام شده است بلکه تو می توانی دلت را در  معرض نسیم حیات بخش #موعظه قرار دهی آنگاه دلت احیاء خواهد شد و به حیات تازه ای دست پیدا خواهی کرد .

مهدی مهدوی نژاد

اولین شب جمعه از ماه رجب

🔸روز پنجشنبه اوّل ماه رجب -در صورت امکان و بلا مانع بودن- روزه می داری.

🔹چون شب جمعه فرا رسید ما بین نماز مغرب و عشاء 12 رکعت نماز می‌گزاری (هر دو رکعت به یک سلام).
در هر رکعت از آن:
- یک مرتبه سوره حمد
- سه مرتبه سوره قدر (اِنّا اَنْزَلْناهُ ...)
- و دوازده مرتبه سوره توحید (قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ ...) می‌خوانی

مهدی مهدوی نژاد

حدیثی از امام هادی علیه السلام بمناسبت شهادت آن حضرت

تصویر

امام هادی(ع) دعا می فرمایند: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ الْمَعِیشَةِ مَعِیشَةً أَقْوَى بِهَا عَلَى جَمِیعِ حَاجَاتِی‏»*، خدایا یک زندگی خوب به من عنایت کن، یک زندگی که من بتوانم حاجات خودم را با آن برطرف کنم.

ونیزمی‌فرمایند: «أَنْ‏ تُطِیلَ‏ عُمُرِی‏ وَ تُوَسِّعَ‏ رِزْقِی‏»، خدایا! به من عمر طولانی بده، رزق من را هم زیاد کن. مگر[امام(ع)] مشتاق لقاء خدا نیستند؟ مگر هر لحظه منتظر نیستند که نزد خدا بروند؟ چرا، ولی این منافاتی ندارد با این‌که بخواهند زندگی کنند تا خدا را بیشتر بندگی کرده باشند، از خدا بخواهیم عمر طولانی به ما بدهد تا او را بندگی کنیم و بعد از یک عمر طولانی شهید شویم.

مهدی مهدوی نژاد
مهدی مهدوی نژاد
مهدی مهدوی نژاد