القطره (آزمایشی)

"قطره قطره جمع" گردیم" وانگهی دریا "شویم.

#یادداشت_تحلیلی
حجت الاسلام مهدوی نژاد

"#دوراهی واقعی" در مقابل "#دوراهی دروغین"
مبنای عاشورایی سخنان  امام خامنه ای - 1/1/95 حرم مطهر رضوی


امام خامنه ای در سخنرانی اول فروردین فرمودند:
" سیاست آنها (آمریکا) این است که وانمود کنند که ملت ایران بر سر #دوراهی قرار دارد و چاره ای ندارد جز انتخاب یکی از این دوراه. یا باید با آمریکا کنار بیاید یا بطور دائم فشار های آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمل کند "
در بخش دیگری نقشه این دوراهی را عوض کرده و فرمودند:
" اما یک #دوراهی دیگری وجود دارد. یا بایستی مشکلات تحریم را تحمل کنیم یا ایستادگی کنیم به وسیله #اقتصاد_مقاومتی "
و فرمودند: " اگر #اقتصاد_مقاومتی محقق شد تحریم تأثیر چندانی نخواهد داشت و... ما احتیاج نداریم که از اصول و خطوط قرمز خود صرف نظر کنیم تا آمریکا ما را تحریم نکند "
راستی باز هم فرهنگ مقاومت و اما این بار در عرصه اقتصاد این همان اکسیر نجات امت است که امام جامعه آن را مکرر فرموده است و امید دارد مسئولان و مردم تعلّل را در عملی کردن آن کنار بگذارند چرا که تأمین معیشت توأمان با امنیت وعزّت، در گرو این نسخه شفا بخش است و بس.
اما این موضع گیری رهبر معظم انقلاب آدم را به یاد موضع گیری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در برابر فشار های حکومت یزید که فرمود:
اَلا وَ اِنَّ الدَّعیّ ابنَ الدّعی قَد رَکَزَ بَینَ اثنَتِین بَین السِّلَّةِ و الذِّلَة و هَیهات مِنّا الذِّلة.
 آگاه باشید که این زنا زاده پسر زنا زاده مرا بین دوچیز محصور و میخکوب کرده است. بین جنگیدن و کشته شدن و یا تن به ذلت و خواری دادن و چقدر از ما دور است ذلّت.
- بعدحضرت فرمودند: وَ یَأبی الله ذلک لنا و رسولُه و المؤمنون... مِن اَن تُؤثِر طاعَةَ اللّئام عَلی مَصارِعِ الکرام.
و خدا و رسولش و جانشینانش نمی پسندند و دامن های پاکی که مارا پرویده اند... که اطاعت از فرومایگان زشت سیرت را بر کشته شدن با کرامت و شرافت ترجیح دهیم.
- اباعبدالله الحسین (علیه السلام) راه مقاومت و جهاد را برگزید که #نه_سازش است و #نه_تسلیم و #نه_ذلت است و #نه_تحریم. آن روز استراتژی مقاومت در گزینه جهاد نظامی منحصر گردیده بود و لذا با حامیان اندکی که حضرت داشت نتیجه اش شد شهادت او و یارانش و از آن طریق عزّت و کرامت حفظ شد. اما امروز عاشورایی و کربلایی خونین در کار نیست و مقاومت امت منجر به تسلیم دشمن خواهد شد.
چنانچه فرمودند: " امروز ممکن است برخی از آمریکا بترسند این ترس غیر عقلایی است اگر ترس محمدرضا از آمریکا عقلایی بدانیم ترس بعضی غیر عقلایی است برای خاطر اینکه آنها پشتیبانی مثل مردم نداشتند و امروز جمهوری اسلامی پشتیبانی مثل این ملت بزرگ دارد. "
در بخش  دیگری فرمودند:
" ابزار فشار دشمن نامحدود نیست "
این یعنی مقاومت ما اگر به حد کافی برسد دشمن از دشمنی کردنش ناامید خواهد شد و این یعنی حل مشکلات با حفظ استانداردهای انقلابی.
پس امروز اگر دولت و ملت #همدل_و_همزبان شوند در تحقق #اقتصاد_مقاومتی،نتیجه اش شکست دشمن و غلبه ما بر همه مشکلات خواهد شد.
جالب توجه این بود که هنگام تبیین مسأله این دوراهی توسط امام خامنه ای مردم ناگهان و یکپارچه فریاد برآوردند که هَیهات مِنّا الذِّلة این نشانه ی آن است که هرگاه برای مردم توطئه های دشمن توسط نخبگان و خواص درست تبیین شود و سیاست های یزیدیان برملا شود مردم خداجو  و دیندار ما، خود به خود عکس العمل عاشورایی نشان خواهند داد و راه از بیراهه باز خواهند شناخت.

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد


به #القطره بپیوندید
https://telegram.me/joinchat/A-YLqT4loHzFITWV2tHYCg

مهدی مهدوی نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی